Professionele animaties voor jouw reclamespotjes
Als je het over professionele animaties hebt dan denk je snel aan films zoals Toy Story, Finding Nemo en Frozen. Animatie gaat veel verder dan dat en bedrijven maken er intensief gebruik van om te communiceren met hun klanten. Een animatiefilm kan gezien worden als beeldende kunst dat in beweging is gebracht. Wanneer beelden snel achter elkaar bewegen wordt het één vloeiende beweging. Daarvoor heb je 24 beelden per seconde nodig. Animatie gaat veel verder dan de grote animatiefilms en worden ook gebruikt bij bijvoorbeeld websites en reclamespotjes.
Er is no limit bij het maken van animatie
Er is geen boodschap te gek bij het maken van een animatie. Het ontwerpen van animaties is grenzeloos waarbij je kunt denken aan toekomst en fictie. Hoe is het mogelijk iets van in de toekomst creëren als het nog niet bestaat? Je kunt met animaties creëren wat je maar wilt met een prototype of schets.
Een animatie is verhelderend
Animatie is de beste tool om een complex iets op een hele simpele manier weer te geven. Dan kun je denken aan het uitleggen van een complexe ingewikkelde installatie. Dit kan behoorlijk moeilijk zijn in de praktijk te verfilmen en technisch moeilijk zijn. Animatie is ideaal om de technisch moeilijkheden op een toegankelijke manier te presenteren.
Het hergebruiken van tekeningen
Je kunt animatie heel efficiënt maken door het hergebruiken van eerder geproduceerd werk. Dit is heel makkelijk te doen met animatie karakters welke je makkelijk terug kunt laten komen in andere marketinguitingen. Dezelfde karakters kunnen terugkomen in een compleet andere context en dat is ook nog eens gunstig voor je visuele identiteit en de herkenbaarheid.
Hoe lang duurt het maken van een animatiefilmpje?
Bij een animatiefilmpje wordt er niet met een camera gefilmd, maar worden beelden geanimeerd of getekend. Een beeld bestaat uit diverse elementen en dat geeft je een groot voordeel. Het filmpje is een stuk eenvoudiger aan te passen zonder dat je het helemaal opnieuw hoeft te maken. Dit is ideaal bij designs en productgegevens waar op het laatste moment nog iets gewijzigd moet worden. Je bent bij animatie ook minder afhankelijk van het toestemming krijgen van filmen op locaties en het zoeken naar acteurs. Dit zorgt voor een enorme besparing van tijd en geld. Van een storyboard idee tot afgewerkt animatie moet je rekenen op een periode van drie tot tien weken. Al hangt dit natuurlijk wel af van hoe ingewikkeld en complex de opdracht is.
-Recente reacties-