Online marketing inzetten als bedrijf
Online marketing is een breed begrip. Er zijn diverse middelen en mogelijkheden om aan je online presence te werken als bedrijf. Zo zijn er verschillende kanalen, contentvormen en targetingmogelijkheden. Welke bij jouw onderneming aansluiten, is een kwestie van passen en meten. De truc is: de ideale mix vinden tussen wat jouw doelgroep wil zien en wat jij als bedrijf wil overbrengen. Welke kanalen zijn er? Welke mogelijkheden bieden ze? En hoe vind je de ideale marketingmix? We hebben een overzicht voor je gemaakt.
Online marketing
Online marketing wordt ook wel internetmarketing genoemd. Het is een vorm van marketing, waarbij gebruik wordt gemaakt van de mogelijkheden die het wereldwijde web te bieden heeft. In de online marketing onderscheiden we SEO en SEA. SEO staat voor Search Engine Optimalisation (zoekmachineoptimalisatie) en richt zich op zoektermen. Het is een organische (gratis) manier om verkeer binnen te halen via zoekmachines. SEA staat voor Search Engine Advertising. Hierbij wordt advertentiebudget gebruik voor online campagnes.
Kanalen voor online marketing
Kanalen waar je aan kunt denken bij online marketing zijn: Google, Bing en andere zoekmachines, Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn, TikTok, de website van het bedrijf, apps en promotie op externe websites. Elk kanaal heeft zijn eigen unique selling point en zijn eigen doelgroep. Afhankelijk van jouw doelen, selecteer je het juiste kanaal voor je content.
De ideale marketingmix
Of je nou lokaal, regionaal, landelijk of internationaal opereert: voor elk bedrijf is er een ideale marketingmix. Deze bestaat uit het juiste kanaal, prikkelende content en de beste targeting voor je posts. Wat wil je uitstralen als bedrijf? Welke boodschap wil je overbrengen? En wie moet het zien? Voor een professionele aanpak, kun je het best een marketingbureau bij jou in de buurt inschakelen. Deze vind je simpel en snel met een Google search naar ‘online marketing + woonplaats’: online marketing Deventer bijvoorbeeld. Het is een illusie om te denken dat een bureau in een grote stad beter is dan een local hero. Met een lokale specialist kun je vaak rechtstreeks schakelen en bovendien kent die de markt in de omgeving stukken beter dan iemand die 100 kilometer verderop zit!
-Recente reacties-